Septembers inlägg på Trade Venue

September är nu över och jag tänkte att det är dags att länka inläggen jag skrivit de senaste veckorna på Trade Venue. Detta är inläggen:

Den senaste månaden har jag köpt Apple och Valero och flyttar en av mina portföljer till DeGiro:

Jag har också testat på trading, mest som en kul grej och för att öka friheten att göra vad jag vill (mina andra portföljer är strikt regelbaserade):
Lite kommentarer om dagens börsläge:
Gjorde återigen ett test av Dual momentum mellan en Sverigefond och en Globalfond under åren 1993-2015. Det gav dubbla avkastningen jämfört med en global indexfond och till mycket lägre risk, något som är lovande. Det gav också lite högre avkastning än Antonaccis global equity momentum, men till en högre risk. Läs mer här:
Sen har jag skrivit två allmänna inlägg om att spara till pensionen och om typiska investerarmisstag: