Veckans inlägg på Trade Venue

Under denna vecka har det hänt mycket i både blogg och börs. Själv började jag jobba igen efter semestern, gick ut med min identitet i början av veckan och har nu börjat blogga exklusivt på Trade Venue, ett forum för diverse aktiebloggare och aktieintresserade. Då jag vet att flera fortfarande hamnar/läser på min gamla blogg så vill jag på ett smidigt sätt hänvisa er till den nya. Tidigare har jag lagt upp rubriker på inlägg samt länk till Trade Venue alternativt halva texten på inlägget och länk. Däremot har jag insett att det inte ger så stort mervärde för er läsare som bara måste klicka er vidare och kom därför på ett bättre sätt. Min plan är att här lägga upp rubrikerna på de inlägg som jag skrivit och länka till dem. På så sätt ger det en bra översikt och man då kan välja läsa de inlägg man är intresserad av. Inspirationen kommer från Scotts investments som varje vecka lägger upp vad han läst och skrivit. Som en liten bonus tänkte jag också länka till några andra matnyttiga inlägg som jag läst.

Här är veckans inlägg på Trade Venue:


Denna vecka tipsar jag om att se dokumentären "The Forecaster" som sändes på SVT1 i måndags och handlar om ekonomen Martin Armstrong som säger sig ha hittat det underliggande mönstret i alla ekonomiska cykler. Riktigt intressant och sevärd, även om den berörs lite av domedagsstämning och man kan vara misstänksam av modellerna och budskapet. Den ligger ute en månad till på SVT Play. Kan också rekommendera hans blogg och hemsida Armstrong Economist.