Baskin Wealth Management Outlook 2015

Jag kom över denna video från Baskin Wealth Management som jag kollat på under kvällen. Jag rekommenderar verkligen videon, jag tycker både att David Baskins makroutsikt är prick på och att deras val av investeringar är riktigt sunda.


Baskin Wealth Management är ett företag/fond som investerar olika rika privatpersoners portföljer i olika tillgångsslag för att få en bra stadig avkastning. De har presterat bättre än index, men till lägre risk. De ligger i Kanada och kravet på insättning är 750 000 dollar. Det är lite liknande tankesätt som jag använder i mina investeringar, däremot så satsar de enbart på buy-and-hold i värdeaktier. Men det jag främst gillar är helheten i investeringsstrategin och att försöka skapa långsiktig avkastning. Klippet är verkligen värt att se.